Vertrek op bosklassen: maandag 12 oktober 2020

Wat een gezellige drukte op de parking voor de school. Voor de tweede week op rij vertrok een groep Regenbogers op reis. Nu mochten wij, het vijfde leerjaar, naar Houthalen. De busreis verliep voorspoedig en al gauw waren we aan onze eerste activiteit: het blotevoetenpad.

Koud, koud, koud, auw, auw, splash, spetter en voor sommigen al een natte broek. Maar zooo plezant. Onze voeten tintelen nog, wellness voor onze stappers. De perfecte voorbereiding voor een week in het bos.

In het bos daar staat een huisje, de Bosberg. Installeren in onze kamers  en dan vlug het bos in voor één tegen allen. Kriebeldiertjes zoeken, zelf een blotevoetenpad maken, een bosmenu voorstellen, … We hebben ons een hele tijd geamuseerd met de 23 opdrachten. En ja hoor, het is gelukt. De juffen moeten een tegenprestatie leveren. Daar hoor je later zeker meer van.

Om 18 uur stipt schoven we voor de eerste keer onze voeten onder tafel in ons verblijf. Macaroni stond op het menu en als dessert een lekkere frisco. We trokken nadien nog een keer onze stapschoenen aan voor een zaklampenzoektocht in het donker. Een beetje spannend toch in het donkere bos.

Nadien vlug ons zalige bedje in, oogjes toe en tot morgen!

Vertrek op bosklassen: maandag 12 oktober 2020